Accés al contingut Accés al menú de la secció
Producció agroalimentària ecològica  > Notícies  > “La formació serà clau per ...
 
Dimecres, 21 de febrer de 2018

ENTREVISTA A ESTHER PINUAGA (SOW)

“La formació serà clau per potenciar la demanda de vins ecològics”

La presidenta de “Spanish Organic Wines” (SOW), Esther Pinuaga, apunta que la formació serà un element clau per potenciar la demanda de vins ecològics a Espanya, ajudant així els prescriptors a tenir les eines necessàries per divulgar aquests productes entre els consumidors.


Pinuaga valora, en una entrevista amb Efeagro, el creixement que està experimentant aquest sector, tradicionalment vinculat a l'exportació a països del centre i nord d'Europa, especialment a Alemanya, on el segment està més desenvolupat.

Avui dia, “hi ha molta més consciència quant al que suposa l'elaboració d'un producte ecològic a Espanya entre els consumidors” i també més implicació de l'Administració, segons puntualitza la presidenta d'aquesta Associació empresarial.

Una educació més gran dels consumidors ha permès que els productes ecològics es facin un lloc a grans superfícies i que hi hagi fins i tot apartats en els quals es venen aquestes referències.

Aquest segment també s'ha vist potenciat per la creixent preocupació dels ciutadans contra l'escalfament global i el canvi climàtic, sense oblidar que els productes ecològics com el vi tenen actualment una qualitat reconeguda, i fins i tot una certificació pròpia que dona garanties als consumidors.

En aquest punt, recalca que l'existència d'un segell reglamentat i de comú ús per a tota la UE ajuda el sector.

Malgrat els avenços experimentats en el mercat, “queda molt per fer a Espanya”, on encara no és habitual, com ocorre a Alemanya, per exemple, trobar botigues i supermercats dedicats només i exclusivament a la venda d'aliments i begudes ecològiques.

La presidenta apunta el repte de millorar la formació de les persones que comercialitzen el producte en qualsevol punt de la cadena, ja sigui a botigues o restaurants, com poden ser els sumilleres, perquè després expliquin als consumidors “què és un vi ecològic” perquè “moltes vegades no s'entén”.

Amb freqüència, segons puntualitza, existeix confusió entre els diferents termes que s'utilitzen a les etiquetes: vins ecològics, vegans, biodinàmics, naturals, sense sulfits... Segons la seva opinió, “cal educar al que ven els productes perquè com més gran formació i informació, també hi haurà més demanda”.

Terminologies

Per a Pinuaga, la proliferació de restaurants ecològics i “vegans” a Espanya pot ajudar la visibilitat dels vins orgànics però, en tot cas, reconeix que és molt difícil trobar a Espanya, com ocorre en altres països, cartes que els ofereixin o els destaquin.

Entre les tasques que la SOW realitzarà aquest any, la presidenta ha avançat que intentaran programar actes de divulgació, com xerrades o tastos, dirigits a treballadors de la restauració, sommeliers i estudiants d'aquests gremis per “explicar-los què és un vi ecològic, per què és bo i quins avantatges té perquè després aquests puguin traslladar-lo al consumidor final”.

Així mateix, estudien l'organització d'una fira exclusiva de vins ecològics a Espanya, a l'estil de “Millésime Bio” a França, un esdeveniment que seria una oportunitat per reivindicar al sector i tenir un contacte estret amb els distribuïdors.

Entre les prioritats de l'Associació per a 2018 figura, així mateix, augmentar el nombre de cellers adherits -actualment 35- per “unir esforços” i treballar junts en defensa dels interessos comuns, al costat de l'assistència a fires i esdeveniments.


Font: efeagro.com | GINÉS MENA