Accés al contingut Accés al menú de la secció
Producció agroalimentària ecològica  > Notícies  > Bionistas assessorarà botigues ...
 
Dimarts, 25 de juliol de 2017

Bionistas assessorarà botigues eco en un mercat cada vegada més competitiu

El consum ecològic no para de créixer a Espanya. Els punts de venda bio es diversifiquen. La forta aposta per aquests productes en la gran distribució pot posar en un compromís a la botiga tradicional ecològica. Bionistas neix amb la vocació d'assegurar la seva viabilitat en un mercat cada vegada més competitiu.


Bionistas és una empresa de serveis de suport al comerç ecològic que neix per dotar d'eines de competitivitat a les botigues d'alimentació eco i davant de la creixent preocupació de la viabilitat de futur d'aquests establiments i la diversificació cap al bio de la gran distribució convencional.

El director general de Bionistas, Ramón Roset, ha explicat a Efeagro que els punts de venda aliments ecològics, així com el consum eco, “estan experimentant canvis i creixen a un ritme important”, per la qual cosa l'escenari en el qual competeix el canal tradicional d'establiments bio és ara “diferent”.

Amb l'aparició de les grans superfícies i la distribució convencional que comencen a desenvolupar el bio com a model de negoci, es dona una “situació de desigualtat quant a eines” per competir al mercat, ha apuntat Roset.

Assessorament per assegurar la viabilitat de les botigues tradicionals bio

Hi ha mercat per a ambdós models, tanmateix, un dels objectius d'aquest projecte, segons Roset, és assegurar la viabilitat d'aquestes petites botigues especialitzades i “protegir el canal tradicional de botigues bio que no només venen productes ecològics certificats”, sinó que també tenen certs valors com la protecció del planeta, de la salut i del benestar animal.

Basat en el model col·laboratiu, Bionistas ajudarà els establiments ecològics en un creixement sostingut i donarà suport als emprenedors que vulguin obrir amb èxit un establiment de venda de productes ecològics.

En un comunicat, els promotors de la iniciativa, Biocop i Alterbio, empreses de referència a la producció i distribució d'aliments ecològics, han detallat que l'objectiu és oferir un servei d'assessorament professional als establiments.

Donar suport a les garanties ètiques i els valors de la cultura bio

D'aquesta forma, han afegit, “poden accedir a les eines de gestió necessàries per ser competitius, sota les garanties ètiques i els valors de la cultura bio”.

Als establiments, primer es realitza un diagnòstic de la situació actual i es revisen els principals indicadors de negoci com a compte d'explotació, KPI's (indicador clau de rendiment), distribució, etc., amb el que es cregui un informe en el qual es resumeixen els punts forts, febles, fortaleses i amenaces.

A continuació, amb la informació obtinguda en l'estudi inicial s'elabora un projecte de millores per superar les debilitats i minimitzar les amenaces, i s'acompanya d'un pla d'acció personalitzat amb un seguiment de l'evolució del negoci.

En el cas dels emprenedors, en primer lloc es fa una anàlisi de viabilitat, mitjançant un estudi dirigit a realitzar una projecció del potencial del projecte; en cas que sigui positiu i si es disposa de local, es realitza un servei d'acompanyament fins al procés d'obertura, per reduir temps i dificultats.

La iniciativa, segons han destacat, està liderada per un equip de professionals experts del sector de la distribució alimentària i la gestió de punts de venda.


Font: efeagro.com | empreses | Anabel Pascual | 13 JULIOL 2017