Accés al contingut Accés al menú de la secció
Producció agroalimentària ecològica  > Notícies  > El pla d'Amazon per a ser el ...
 
Dimarts, 04 de juliol de 2017

El pla d'Amazon per a ser el venedor de menjar ecològic més gran d'Espanya

Amazon va comprar Whole Foods als Estats Units per a ser el primer venedor de menjar orgànic del país. A Espanya, té una altra estratègia per al mateix final.


Al mercat de La Paz a Madrid, el centre de proves d'Amazon per repartir menjar i productes de màxima qualitat a Espanya, un proveïdor asturià mostrava aquesta setmana la seva varietat de productes ecològics.

Cuina Maruma és un petit productor que ven lasanya vegetal, mandonguilles de tofu o amanida russa sense proteïnes animals. Tot orgànic, ecològic, molt bon sabor i preu competitiu.

El petit productor asturià vol expandir el seu mercat i ha trobat el soci perfecte: Amazon.es, la llista de productors de menjar ecològic del qual creix a passos gegantescos. “Només treballem amb Amazon. No venem amb cap altre web”, explica una treballadora de l'empresa.

Estratègia sigil·losa

Amazon va comprar la cadena d'aliments ecològics Whole Foods als Estats Units per 13.700 milions de dòlars, una monstruosa inversió que va deixar sorprès a mig món, inclosos els mateixos caps d'Amazon. Amb el moviment, la cadena guanya punts físics per desplegar les seves pròpies marques (actualment intenta desenvolupar el concepte d'Amazon Go, un supermercats sense cues ni caixers) i una xarxa logística i de distribució.

L'elecció d'Amazon no és casual. El gegant nord-americà vol posicionar-se amb menjar de qualitat, on ha vist un important buit de mercat.  

A Europa i a Espanya, la cadena concreta aliances amb petits productors. Ja ho va fer amb el mercat de La Paz, un dels més selectes i amb més qualitat a Madrid. En el centre d'operacions no estan desbordats, tal com apuntaven les primeres previsions, però van despatxant comandes al llarg del dia. I en aquesta estratègia s'emmarquen les aliances amb productors com a Cuina Maruma.

L'exportació

Amazon Espanya no compta amb una categoria orgànica o ecològica. Ara per ara. Mentre defineix la seva estratègia, ja compta amb 5.800 productes de referència dins de la categoria d'alimentació.

L'empresa prefereix mantenir el seu llistat de socis de productes ecològics en l'anonimat, però sí que publicita el resultat que estan obtenint els petits productors espanyols a través del seu web. L'any passat, les empreses d'alimentació van exportar 200 milions d'euros amb la plataforma d'Amazon. Es tracta d'un augment del 100% d'acord amb les xifres de la companyia.

El gegant ha arribat a crear una categoria, Aliments i vins d'Espanya, que ven productes a Alemanya, el Regne Unit i Espanya. Per a les seves finalitats, explica amb el suport d'un organisme públic per al nou projecte: l'ICEX, encarregat de promocionar les exportacions espanyoles. 


Font: economiadigital.es | David Placer | Madrid, 24 de juny de 2017 (06:55 CET)