Accés al contingut Accés al menú de la secció
Producció agroalimentària ecològica  > Notícies  > Les grans superfícies no volen ...
 
Divendres, 12 de maig de 2017

Les grans superfícies no volen deixar passar el tren “bio”

El sector de la producció “bio” està en ple apogeu: Espanya és líder mundial en producció i ha entrat en el ‘top ten’ del consum ecològic. I les grans superfícies no volen deixar passar aquest tren.


Així ho ha posat de manifest la directora de la Fira Biocultura, Ángeles Parra, un fòrum que arrenca demà en el Palau Sant Jordi de Barcelona.
“Les xifres que s'estudien són totes molt esperançadores. Espanya ja no està a la cua del consum ‘bio’ i ara és líder mundial de producció i també ha entrat en el top ten del consum ecològic. Augmenten els establiments especialitzats, i les grans superfícies no volen deixar passar aquest tren“, ha indicat Parra.

Per a la seva directora, “BioCultura és el reflex d'un mercat que es troba en una clara expansió. I no deixa de ser així en els propers anys. La gran distribució ha entrat al sector. A nosaltres ens sembla bé que l'aliment ecològic arribi al major nombre de llars”. Tanmateix, Parra puntualitza: “volem que no es perdi l'essència del nostre sector i creiem que el comerç ‘bio’ ha d'anar acompanyat d'ètica i justícia social”.

“Cada vegada més les grans superfícies volen ser presents a BioCultura. Nosaltres no podem impedir-ho, perquè no som els jutges que decideixen què és el bé i què és el mal, però sí podem posar condicions a la seva presència a la fira perquè tots tinguin l'espai i la presència que necessiten”, ha dit la directora del certamen.

“Des del principi -ha afegit-, nosaltres hem donat suport als petits productors, a les empreses familiars, als que sempre han estat en això lluitant amb el convenciment que un món més sa és possible, i no deixem de fer-ho”.

Les xifres de BioCultura

La fira Biocultura comptarà aquest any en la seva XXIV edició amb més de 700 expositors i preveu una assistència de més de 70.000 persones, dades que demostren, segons la seva directora, “el gran moment pel qual està passant el sector ecològic a Catalunya i a tot Espanya”. “Hem remodelat la fira per donar cabuda al major nombre d'empreses i, encara així, algunes s'han quedat fora i d'altres no poden participar amb tota l'amplitud d'espai que haguessin desitjat”, ha dit Parra, que ha hagut d'habilitar més carpes en espais exteriors del Palau Sant Jordi per créixer un 10 % en espai i en aforament.

Aquest any, els visitants de BioCultura Barcelona hauran d'accedir al Palau Sant Jordi per la porta principal del recinte, situada a l'avinguda de l'Estadi, on s'habilitaran més taquilles per evitar les aglomeracions d'altres anys, i inclourà espais dedicats a la mobilitat, energia, banca ètica i comerç just.

L'alimentació, la moda i la cosmètica ecològica certificada centraran aquest any la fira, on es podran conèixer les novetats de moda sostenible, teràpies i artesanies. Foodtrucks, una carpa de restauració ecològica, i petites botigues d'alimentació “eco” i productors faran degustacions i tindran en venda els seus productes per a delit dels assistents, que també podran escoltar música en viu durant tota la fira.

Moda sostenible

La moda sostenible tindrà aquest any una importància especial i comptarà amb un espai propi, ja que cada vegada hi ha més peticions d'expositors, ha explicat Juan Carlos Moreno, coordinador de la plataforma Planeta Moda, impulsada per l'Associació Vida Sana."En aquesta ocasió, hem preparat tallers dirigits als consumidors, a professionals del sector i fins i tot tenim un taller d'upcycling (súper reciclatge) per al públic familiar”, ha afegit Morenor.

Entre els 54 expositors dedicats a moda que participen en aquesta 24 edició, destaca l'estand de l'Associació de moda Sostenible de Barcelona, que aglutina les propostes de 10 dissenyadores.

Sylvia Calvo, presidenta d'aquesta associació, ha afirmat que “participar en fires com BioCultura és important per a les marques i empreses per mostrar les diferents alternatives existents al mercat, donar-se a conèixer i demostrar que la moda no està renyida amb la sostenibilitat”.


Font: efeagro.com | 3 MAIG 2017 | EFE Barcelona