Accés al contingut Accés al menú de la secció
Producció agroalimentària ecològica  > Notícies  > XXIV Edició de Biocultura BCN. ...
 
Dimecres, 05 d'abril de 2017

XXIV Edició de Biocultura BCN. El sector “bio” en el seu màxim apogeu

Del 4 al 7 de maig, se celebrarà en el Palau Sant Jordi la XXIV edició de BioCultura BCN.


Aquest any, per allotjar la màxima quantitat possible d'espai expositiu dins del recinte, s'habilitaran més carpes en espais exteriors i s'organitzarà tot d'una manera diferent a com ha estat habitual en els últims anys. Al poc d'obrir-se la convocatòria, era ja tot l'espai expositiu adjudicat i la llista d'espera d'empreses que volen accedir és llarguíssima. Amb tot aquests canvis, la fira torna a créixer en espai un 10% i en aforament.

La XXIV edició de BioCultura BCN ha estat un èxit absolut gairebé abans de començar. L'espai expositiu s'ha atorgat setmanes abans d'obrir la convocatòria. Segons l'opinió d'Ángeles Parra, directora de la fira, “això mostra el gran moment pel qual està passant el sector ecològic a Catalunya i en tot l'estat espanyol. Hem remodelat la fira per donar cabuda al major nombre d'empreses i, encara i així, algunes s'han quedat fora i d'altres no poden participar amb tota l'amplitud d'espai que haguessin desitjat”. La fira reunirà més de 700 expositors i es preveu que la visitin al voltant de 70.000 persones.

NOVA MANERA D'ACCEDIR

Els visitants de BioCultura Barcelona accediran al Palau Sant Jordi per la porta principal del recinte, situada a Avinguda de l'Estadi. Entrada més gran, més taquilles, més espai. Aquí els visitants trobaran una carpa amb totes les propostes de casa sana i estands dedicats a mobilitat, energia, banca ètica i comerç just. L'espai de l'exposició comercial es trobarà dividit entre els dos pavellons, tal com venia sent habitual. Al pavelló número u hi haurà els grans expositors dedicats a l'alimentació i la cosmètica ecològica certificada. Al segon pavelló els assistents a BioCultura podran conèixer les novetats de moda sostenible, teràpies i artesanies. Finalment, la zona exterior habitual estarà dedicada a les degustacions i a les empreses d'alimentació ecològica que fan venda directa. Foodtrucks, carpa de restauració ecològica, i petites botigues d'alimentació “eco” i productors faran degustacions i tindran a la venda els seus productes per a delit de tots els assistents. En aquest espai exterior, música en viu durant tot el dia amenitzarà les jornades.

TEMPS DE CANVIS

Parra afegeix que “el Palau Sant Jordi ens està quedant petit. Hem intentat canviar-nos a Fira de Barcelona però un contracte d'una empresa en particular... impedeix la nostra entrada a Fira de Barcelona, i està ocasionant que tota la indústria alimentària ecològica catalana estigui en aquest moment paralitzada en aquest aspecte. Hem fet tot el que ha estat a les nostres mans per fer aquest pas però ens hem trobat davant d'un mur impassible. Volem que el sector sàpiga que nosaltres hem fet tot el possible i l'impossible. Però hi ha coses que no estan a les nostres mans. A hores d'ara, amb tot el que està caient, i amb la ferma necessitat que té el país i el planeta d'apostar per la regeneració, no entenem per què una empresa pot tenir tant poder per paralitzar el creixement d'una fira que reuneix a tot un sector, un dels sectors més vius, dinàmics i amb més futur de la nostra economía. De tota manera, estem estudiant altres opcions que no serien Fira de Barcelona, però tampoc no és tan fàcil: els recintes han de complir una sèrie de requisits...". Parra acaba: “De tota manera, tots els canvis que hem dut a terme dins del Palau Sant Jordi permetran que aquest any, almenys, puguin venir més persones a gaudir de la primavera ‘bio’ barcelonina i que més empreses puguin mostrar la seva producció respectuosa amb els consumidors i amb el medi ambient”.

UN SECTOR QUE ESCLATA

El sector es mostra en tota la seva esplendor. Les xifres que s'estudien són totes molt esperançadores. Espanya ja no està a la cua del consum “bio” i ara és líder mundial de producció i també ha entrat en el top ten del consum ecològic. Augmenten els establiments especialitzats i les grans superfícies no volen deixar passar aquest tren. Parra assenyala: “BioCultura és el reflex d'un mercat que es troba en una clara expansió. I no deixa de ser així en els propers anys. La gran distribució ha entrat al sector. A nosaltres ens sembla bé que l'aliment ecològic arribi al major nombre de llars. Ara bé, volem que no es perdi l'essència del nostre sector i creiem que el comerç ‘bio’ ha d'anar acompanyat d'ètica i justícia social. Cada vegada més les grans superfícies volen ser presents a BioCultura. Nosaltres no podem impedir-ho, perquè no som els jutges que decideixen què és el bé i què és el mal, però sí que podem posar condicions a la seva presència a la fira perquè tots tinguin l'espai i la presència que necessiten. Des del principi, nosaltres hem donat suport als petits productors, a les empreses familiars, als que sempre han estat en això lluitant amb el convenciment que un món més sa és possible, i no deixem de fer-ho”.


Font: vidasana.org | notícies | Divendres 24 de març de 2017